- gegevens
- nut
- aandacht
De waarde van Eleven Effect
Account based marketing & sales is een effectieve en organische aanpak voor B2B-bedrijven die zich richten op klanten met meer potentie. Denk daarbij aan klanten die niet impulsief inkopen en klanten die budget hebben voor deals van waarde.
Haal meer uit je klantenbestand
De voordelen van onze account based aanpak
Traditionele marketing focust zich op zoveel mogelijk leads om van daaruit te scoren. Hierbij besteed je zoveel mogelijk aandacht aan het werven van nieuwe klanten. Bijvoorbeeld met welkom-acties, gratis eerste maand of kennismakingspakketten. Is de klant eenmaal binnen dan houdt de aandacht al snel op. Dit kan anders!
Met account based marketing ga je actief op zoek naar je eigen klanten. Je identificeert je klanten, gaat betrokkenheid met hen aan en komt zo tot een vruchtbare relatie. Dat klinkt misschien idealistisch en ‘vast iets voor kleine bedrijfjes’, maar niets is minder waar. Hoe jij een band aan kunt gaan met jouw klanten zit veel dichterbij dan je denkt. Eleven Effect is volledig gespecialiseerd in de account based aanpak. Zo focus je op je ideale klant, benut je je klantdata actief en schiet je echt met scherp!
Meer weten? Hieronder geven we je de 5 grootste voordelen van een account based aanpak.
Voordeel 1
Verkoopcycli worden korter
Onze account based aanpak brengt van jouw bestaande klanten in beeld waar de beslissers zitten. Bij aankoopbeslissingen zijn vaak meerdere belanghebbenden betrokken. Meerdere betrokkenen zorgen doorgaans voor vertraging in het aankoopproces. Onze account based marketing & sales aanpak richt zich op al die betrokkenen tegelijk. Bedien de betrokkenen op hun eigen primaire proces, dan verklein je de afstand tot daadwerkelijke beslissingen. Je levert als het ware maatwerk voor iedere betrokkene doordat de account based aanpak laat zien waar de aandacht nodig is. Zo kom je sneller tot een deal en dus is je verkoopcyclus korter. En effectiever omdat iedere beslisser zich gezien en gehoord voelt. En dat is iets wat we allemaal weten te waarderen.
Voordeel 2
Duidelijker rendement van marketing en verkoopuitgaven
Onze account based aanpak is nauwkeurig, meetbaar en biedt het hoogste rendement van alle B2B-tactieken. 85% van de opdrachtgevers die hun rendement meten, geven aan dat onze aanpak een hoger rendement heeft geboden dan elke andere marktbenadering. Door onze account based aanpak krijg je immers zicht op wie je klanten daadwerkelijk zijn, wat zij willen én wat ze (nog) nodig hebben. Zo kun je gericht aan de slag: je zet je marketing en verkoopuitgaven daar in waar het effect heeft. Precies volgens ons motto: schieten met scherp. Je wordt vindbaar en zichtbaar voor jouw potentiële klanten. Je richt je immers niet op ‘de hele wereld’ met algemene kreten. Je richt je tot die groep bij wie jouw boodschap aankomt. Daardoor is een account based aanpak geen dure aanpak, maar juist een hoogrenderende oplossing!
Voordeel 3
Gepersonaliseerde marketingaanpak
In plaats van een generieke aanpak gericht op allerlei potentiële klanten, leveren we input voor gepersonaliseerde berichten aan een zorgvuldig geselecteerde doelgroep. We gebruiken daarbij wat we te weten komen over die klanten. Vervolgens stemmen we de campagne af op hun specifieke kenmerken en behoeften. Daardoor spreek je jouw doelgroep persoonlijk aan: op de onderwerpen die bij jouw klant spelen, op het juiste moment. Zo is de kans groot dat je een gevoelige snaar raakt. Jouw boodschap is precies op maat!
Voordeel 4
Marketing en verkoop die elkaar versterken
Onze account based aanpak moedigt aan om samen te werken. Marketing en verkoop identificeren daarbij samen de doelgroepen en klanten. Zo maak je aangepaste campagnes voor jouw klanten en stem je klantgerichte acties op elkaar af. Op die manier ben je optimaal van waarde gedurende het aankoopproces van de klant. Je bent van waarde van markt tot deal en vervolgens ook weer van eerste deal tot vervolgaankoop. Door marketing en verkoop op deze wijze elkaar te laten versterken creëer je duidelijke meerwaarde voor je klanten.
Voordeel 5
Minder verspilde bronnen
Met de toepassing van onze account based aanpak ga je gericht op je doel af. Je krijgt goed in beeld wat je bestaande klanten nodig hebben. Dat geeft ook aanknopingspunten voor nieuwe, potentiële klanten. Je krijgt een duidelijk beeld bij welke accounts de kans groot is dat ze gaan kopen. Jouw tijd en middelen kun je dus gericht inzetten en tot die accounts beperken. Hierdoor komen middelen vrij: middelen die je eerder ingezet zou hebben voor (potentiële) klanten die toch niet kopen.
Eindelijk schieten met scherp
De Eleven Effect aanpak is altijd account based
Dit betekent dat voor toekomstige business de bestaande klanten als voornaamste uitgangspunt wordt genomen. Om dit ook voor jouw bedrijf effectief te maken werken we volgens drie fases. Er wordt eerst een analyse gemaakt van de huidige klanten en de bestaande marktbenadering. Het resultaat; een ‘ideale-klant-profiel’ en een rapport met aanbevelingen om tot de gewenste bedrijfsresultaten te komen. Meer weten? Bekijk hier onze dienstverlening.
Nieuws van Eleven Effect
17 november 2021
- Klantcase
Klantcase: Oxineo
3 november 2021
- Klantcase
Klantcase: MoreThanJustICT
15 september 2021
- Kennis
Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!
8 juni 2021
- Kennis
Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten
7 maart 2021
- Klantcase
Klantcase: Het ontstaan van Clixz
20 februari 2021
- Whitepaper
Het einde van oplossingen verkopen
15 februari 2021
- Kennis
Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen
29 januari 2021
- Kennis
Resultaatgericht werken met een coach
7 januari 2021
- Kennis
Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt
Waarom Eleven Effect
Waarom
eleveneffect
Dynamiek in de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Partner om op te bouwen
Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.
Inzicht en overzicht in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.
Haal meer uit je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Fundament leggen met bruikbare oplossingen
Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet
Voor marktbewerking met het verlangde resultaat
Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken
- Management
- Advisor
Ralph Opperman

- leidingnemende
- bedenker
- relatieman
Ralph Opperman
De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.
Opdrachtgevers








Laten we kennis maken
Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.