- klant
- aanpak
- indruk
Wat we doen
De Eleven Effect aanpak is altijd account based. Dit betekent dat voor toekomstige business de bestaande klanten als voornaamste uitgangspunt wordt genomen. Om dit ook voor jouw bedrijf effectief te maken werken we volgens drie fases. Er wordt eerst een analyse gemaakt van de huidige klanten en de bestaande marktbenadering. Het resultaat; een ‘ideale-klant-profiel’ en een rapport met aanbevelingen om tot de gewenste bedrijfsresultaten te komen.
- 1. eerste fase
Analyse van het actuele klantenbestand
Zoals inlichtingendiensten eigenschappen onderzoeken om de potentie van mensen te beoordelen, zo analyseren we kenmerken om tot een profiel te komen van de meest kansrijke, toekomstige klanten.
Speciaal voor mijn klanten* hebben we een aanpak ontwikkeld die concrete aanwijzingen oplevert waarmee zij direct hun voordeel kunnen doen. Mijn aanpak baseert zich op de binnen accountmanagement gebruikelijke manier om verkoopkansen te kwalificeren aan de hand van gegevens van een prospect.
Resultaat
• Een rapportage in de vorm van een klantprofiel met duidelijke criteria voor de verdere focus van toekomstige marketing & sales activiteiten.
• Een aantal concrete aanbevelingen voor de ontwikkeling van marketing & sales activiteiten gericht op zowel de bestaande klanten als het geleverde klantprofiel voor nieuwe klanten.
- Doorlooptijd: 3 tot 6 weken
- Eenmalige investering: 3.300,00
- 2. tweede fase
Marktbewerkingsplan om bestaande en nieuwe klanten effectief te bereiken
Regelmatig hebben we organisaties gezien die vooral leefden bij de waan van de dag. Hierdoor was bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een plan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.
Resultaat
Een plan van aanpak dat bestaat uit een uitwerking van o.a. de volgende onderdelen;
- Waardepropositie
- Klantreis-denken
- Digitaal gaan
- Content is King
- Meting van het verkoop- en marketingproces
- Niet een deal, wel een levenslange relatie
- Doorlooptijd: 10 tot 18 weken
- Eenmalige investering: 8.800,00
- 3. derde fase
Effectueren van het marktbewerkingsplan als interim / projectmanager of coach
Voor het behalen van resultaat is alléén een plan met duidelijke structuren, functies, bevoegdheden en verantwoordelijkheden niet voldoende. Een plan is slechts een ‘hard’ onderdeel van wat er in zijn geheel nodig is. De interim/projectmanager begeleidt het proces en deze zorgt ervoor dat ieder in zijn waarde kan blijven. We kunnen het immers niet allemaal het beste weten; ieder heeft zijn deskundigheid en specialisme. Het resultaat is de optelsom van wat er met elkaar wordt neergezet.
Resultaat
- Een periodieke rapportage over de voortgang van het plan of de ontwikkeling van degene die bij het plan betrokken zijn
- De realisatie van de in het marktbewerkingsplan gestelde doelen of de oorzaken voor het nog niet kunnen behalen van de gewenste resultaten met daarbij een mogelijke oplossing
- Doorlooptijd: 6 tot 12 maanden
- Maandelijkse investering: 950,00 - 7.590,00
- Ontdek jouw mogelijkheden
Afspraak voor een intake
Lees jij in het aanbod een andere mogelijkheid om tot samenwerking te komen, maak dan een afspraak. Dan ontdekken we samen wat er nog meer mogelijk is.
- Duur van de intake: max. 2 uur
- Eenmalige investering: 220,00
Waarom Eleven Effect
Waarom
eleveneffect
Dynamiek in de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Partner om op te bouwen
Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.
Inzicht en overzicht in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.
Haal meer uit je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Fundament leggen met bruikbare oplossingen
Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet
Voor marktbewerking met het verlangde resultaat
Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken
Nieuws van Eleven Effect
17 november 2021
- Klantcase
Klantcase: Oxineo
3 november 2021
- Klantcase
Klantcase: MoreThanJustICT
15 september 2021
- Kennis
Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!
8 juni 2021
- Kennis
Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten
7 maart 2021
- Klantcase
Klantcase: Het ontstaan van Clixz
20 februari 2021
- Whitepaper
Het einde van oplossingen verkopen
15 februari 2021
- Kennis
Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen
29 januari 2021
- Kennis
Resultaatgericht werken met een coach
7 januari 2021
- Kennis
Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt
- Management
- Advisor
Ralph Opperman

- leidingnemende
- bedenker
- relatieman
Ralph Opperman
De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.
Opdrachtgevers








Laten we kennis maken
Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.