- VAKBEKWAAM
- SYNERGIE
- DAADWERKELIJK
Klantcase: MoreThanJust.ICT
ICT is de smeerolie van bedrijven. Dat begrijpen ze bij MoreThanJust.ICT als geen ander. ICT moet gewoon altijd werken om bedrijfsprocessen en communicatie ongestoord te laten verlopen. Met kennis en ervaring als primair gereedschap bieden ze slimme, pragmatische en stabiele oplossingen voor ICT-automatisering.
ElevenEffect ging voor MoreThanJustICT aan de slag om processen binnen het bedrijf gestroomlijnd te laten verlopen na interne veranderingen.

- BOUWSTENEN
- HERKENBAAR
- BEWEGING
Wat waren de taken?
Als interim commercieel manager hield ik (Ralph Opperman) mij aanvankelijk bezig met het oplossen van een aantal acute uitdagingen zoals; het ontbreken van een duidelijk standpunt ten aanzien van de privacywetgeving (AVG) en onenigheid met een aantal bestaande klanten. Daarna kwam ik pas toe aan mijn taken als; uitvoering en verdere ontwikkeling van een beleid. Een beleid met focus op visieontwikkeling, marktbenaderingsstrategie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, marktanalyse en het ontwikkelen van nieuwe campagnes. Daarbij bleef ik alert op het signaleren van nieuwe kansen.
- VOORUIT
- FOCUS
Wat heeft ElevenEffect concreet gedaan?
De algemene verordening gegevensbescherming bestudeerd en een beleidsvoorstel gedaan om vervolgens op basis daarvan een standaard Verwerkersovereenkomst en begeleidend schrijven op te stellen. Ondersteuning geboden in uitdagende klantsituaties. Keuzes gemaakt en doelen bepaald voor 2019 en verder, relaties verder ontwikkeld bij bestaande klanten, begin gemaakt om selectief te zijn richting potentiële klanten, basisgegevens van klanten in kaart gebracht, bestaand ICT jaarplan laten herleven, eindejaarsgeschenken verzorgd, contractuele aanpassingen gedaan om discussie met klanten te voorkomen, etc.
- GRONDVEST
- DOORBRAAK
Wat was het resultaat?
Duidelijkheid over het standpunt van MoreThanJust.ICT over de AVG, een Verwerkersovereenkomst met afspraken die zij daarover zonder meer wilde maken en een aantal ondertekende overeenkomsten. Potentiële conflicten met klanten zijn in de kiem gesmoord. De interne organisatie heeft meer beeld gekregen bij het doel dat MoreThanJust.ICT wil nastreven. Banden met bestaande klanten zijn aangehaald waardoor bestaande afspraken hernieuwd zijn of de veranderde behoefte duidelijk werd. De meest essentiële gegevens van klanten zijn beschikbaar gemaakt en hebben meer inzicht geboden over de samenstelling van deze klanten.
Klanten zijn opnieuw verrast met een origineel eindejaarsgeschenk en daarmee is een van de eigenaren, die dit doorgaans verzorgt, werk uit handen genomen. Met klanten zijn hernieuwde afspraken gemaakt met als resultaat een betere klantentevredenheid, meer continuïteit en soms zelfs meer marge gerealiseerd is. Mede hierdoor heeft MoreThanJust.ICT in 2019 het beste jaar ooit gedraaid en daarna overtroffen.
Resultaat samengevat
- intern is er een goed beeld ontstaan van het doel van MoreThanJust.ICT
- Band met bestaande klanten is aangehaald, hernieuwd en verbeterd.
- Op basis van essentiële gegevens is er meer inzicht in de samenstelling van klanten.
- Klantrelaties zijn verbeterd door de inzet van onder meer relatiegeschenken.
- Resultaat: Het beste resultaat ooit.
Waarom Eleven Effect
Waarom
eleveneffect
Dynamiek in de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Partner om op te bouwen
Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.
Inzicht en overzicht in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.
Haal meer uit je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Fundament leggen met bruikbare oplossingen
Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet
Voor marktbewerking met het verlangde resultaat
Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken
Nieuws van Eleven Effect
17 november 2021
- Klantcase
Klantcase: Oxineo
3 november 2021
- Klantcase
Klantcase: MoreThanJustICT
15 september 2021
- Kennis
Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!
8 juni 2021
- Kennis
Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten
7 maart 2021
- Klantcase
Klantcase: Het ontstaan van Clixz
20 februari 2021
- Whitepaper
Het einde van oplossingen verkopen
15 februari 2021
- Kennis
Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen
29 januari 2021
- Kennis
Resultaatgericht werken met een coach
7 januari 2021
- Kennis
Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt
- Management
- Advisor
Ralph Opperman

- leidingnemende
- bedenker
- relatieman
Ralph Opperman
De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.
Opdrachtgevers








Laten we kennis maken
Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.