Klantcase: MoreThanJust.ICT

ICT is de smeerolie van bedrijven. Dat begrijpen ze bij MoreThanJust.ICT als geen ander. ICT moet gewoon altijd werken om bedrijfsprocessen en communicatie ongestoord te laten verlopen. Met kennis en ervaring als primair gereedschap bieden ze slimme, pragmatische en stabiele oplossingen voor ICT-automatisering.


ElevenEffect ging voor MoreThanJustICT aan de slag om processen binnen het bedrijf gestroomlijnd te laten verlopen na interne veranderingen.

Wat waren de taken?

Als interim commercieel manager hield ik (Ralph Opperman) mij aanvankelijk bezig met het oplossen van een aantal acute uitdagingen zoals; het ontbreken van een duidelijk standpunt ten aanzien van de privacywetgeving (AVG) en onenigheid met een aantal bestaande klanten. Daarna kwam ik pas toe aan mijn taken als; uitvoering en verdere ontwikkeling van een beleid. Een beleid met focus op visieontwikkeling, marktbenaderingsstrategie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, marktanalyse en het ontwikkelen van nieuwe campagnes. Daarbij bleef ik alert op het signaleren van nieuwe kansen.

Wat heeft ElevenEffect concreet gedaan?

De algemene verordening gegevensbescherming bestudeerd en een beleidsvoorstel gedaan om vervolgens op basis daarvan een standaard Verwerkersovereenkomst en begeleidend schrijven op te stellen. Ondersteuning geboden in uitdagende klantsituaties. Keuzes gemaakt en doelen bepaald voor 2019 en verder, relaties verder ontwikkeld bij bestaande klanten, begin gemaakt om selectief te zijn richting potentiële klanten, basisgegevens van klanten in kaart gebracht, bestaand ICT jaarplan laten herleven, eindejaarsgeschenken verzorgd, contractuele aanpassingen gedaan om discussie met klanten te voorkomen, etc.

Wat was het resultaat?

Duidelijkheid over het standpunt van MoreThanJust.ICT over de AVG, een Verwerkersovereenkomst met afspraken die zij daarover zonder meer wilde maken en een aantal ondertekende overeenkomsten. Potentiële conflicten met klanten zijn in de kiem gesmoord. De interne organisatie heeft meer beeld gekregen bij het doel dat MoreThanJust.ICT wil nastreven. Banden met bestaande klanten zijn aangehaald waardoor bestaande afspraken hernieuwd zijn of de veranderde behoefte duidelijk werd. De meest essentiële gegevens van klanten zijn beschikbaar gemaakt en hebben meer inzicht geboden over de samenstelling van deze klanten.

Klanten zijn opnieuw verrast met een origineel eindejaarsgeschenk en daarmee is een van de eigenaren, die dit doorgaans verzorgt, werk uit handen genomen. Met klanten zijn hernieuwde afspraken gemaakt met als resultaat een betere klantentevredenheid, meer continuïteit en soms zelfs meer marge gerealiseerd is. Mede hierdoor heeft MoreThanJust.ICT in 2019 het beste jaar ooit gedraaid en daarna overtroffen.

Resultaat samengevat

Waarom Eleven Effect

Waarom
eleveneffect

Haal meer uit
je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk en klantgericht komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Dynamiek in
de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Inzicht en overzicht
in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo kun je met meer oog voor klanten aan de slag.

Dynamiek in de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Partner om op te bouwen

Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.

Inzicht en overzicht in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.

Haal meer uit je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Fundament leggen met bruikbare oplossingen

Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet

Voor marktbewerking met het verlangde resultaat

Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken

Nieuws van Eleven Effect

17 november 2021

Klantcase: Oxineo

Oxineo verbetert het gebruik van de mogelijkheden van Office 365 op functioneel gebied. ElevenEffect ontwikkelde samen met Oxineo nieuwe focus en invulling van het bedrijf.

3 november 2021

Klantcase: MoreThanJustICT

ICT is de smeerolie van bedrijven. Dat begrijpen ze bij MoreThanJust.ICT als geen ander. ElevenEffect ging voor MoreThanJustICT aan de slag om processen binnen het bedrijf gestroomlijnd te laten verlopen na interne veranderingen.

15 september 2021

Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!

Omzet wordt vaak gezocht bij nieuwe klanten, maar dat kan ook anders en makkelijker! Je krijgt al omzet vanuit je bestaande klanten en daar is nog meer te halen. Deze klanten zijn al binnen bij je en deze klanten ken je al.

8 juni 2021

Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten

Afgelopen donderdag bracht ik op uitnodiging een buitengewoon leerzaam en inspirerend bezoek aan MBO Utrecht.

7 maart 2021

Klantcase: Het ontstaan van Clixz

De vraag die op tafel lag: hoe zorgt IT&P Consultancy ervoor dat aan de voorkant beter duidelijk is waar de organisatie voor staat en de kans daarmee groter wordt op een match tussen markt en onderneming.

20 februari 2021

Het einde van oplossingen verkopen

Het oude draaiboek werkt niet meer. Topverkopers proberen nu bij organisaties hun huidige manier van zaken doen op zijn kop te zetten.

15 februari 2021

Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen

Cijfers laten zien dat bij organisaties 80% van de toekomstige inkomsten afkomstig zijn van slechts 20% van de bestaande klanten. Goed dus om na te gaan hoe er nog meer uit die bestaande klanten te halen is.

29 januari 2021

Resultaatgericht werken met een coach

Voor het behalen van resultaat is alléén een plan met duidelijke structuren, functies, bevoegdheden en verantwoordelijkheden niet voldoende. Een plan is slechts een ‘hard’ onderdeel van wat er in zijn geheel nodig is.

7 januari 2021

Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt

Regelmatig hebben we organisaties gezien die vooral leefden bij de waan van de dag. Hierdoor was bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een plan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.
Vorige
Volgende

Ralph Opperman

Ralph Opperman

De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.

Opdrachtgevers

Laten we kennis maken

Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op. 

Bel of mail ons