Meer over het marktbewerkingsplan

Regelmatig zien we organisaties die vooral leven bij de waan van de dag. Hierdoor is bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een marktbewerkingsplan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.

tweede fase

Een marktbewerkingsplan voor het gewenste effect

De geleverde rapportage van deze analyse biedt organisaties een duidelijk beeld over;
  • Wat er waarom gedaan kan worden met bestaande klanten en klanten die daarop lijken;
  • Waar er binnen een aanpak ruimte is qua tijd en geld;
  • Op welke manier er eerder resultaat geboekt kan worden;
  • Wat gevolgen zijn van bepaalde ontwikkelingen;
  • De marktbenadering als geheel en hoe deze te controleren.

Wat heeft Eleven Effect daarvoor nodig?

  • Inzage in bestaande marktbewerking (marketing & sales); activiteiten, uitgaven en resultaten
  • Duidelijke keuzes inzake de verschillende onderdelen van het plan (zie hieronder)

Wat is waardevolle aanvullende informatie?

  • Een duidelijke ambitie voor de komende 3 jaar

Uiteraard biedt Eleven Effect ook ondersteuning bij het bepalen van zo’n duidelijke ambitie. Twee of drie vraaggesprekken geven inzicht in de ontwikkeling of wens. Dit vraagt een tijdsinvestering van degene die bepalend zijn voor de toekomst van de organisatie.

Wat is het resultaat dat door Eleven Effect wordt geleverd

  • Een rapportage in de vorm van een klantprofiel met duidelijke criteria voor de verdere focus van toekomstige marketing & sales activiteiten

Een plan van aanpak dat bestaat uit een uitwerking van de volgende onderdelen;

  • Waardepropositie
  • Iedereen zit in marketing
  • Klantreis-denken
  • Digitaal gaan (multimediaal en interactief)
  • Content is koning
  • De marketing hoofdthema’s
  • De meting van het verkoop- en marketingproces
  • Het ecosysteem (leveranciers, partners,…) gebruiken en uitbreiden
  • Intelligentie gebruiken om te verkopen
  • Het laagdrempelig maken om mee te doen
  • De behoeften van besluitvormingseenheid in kaart brengen
  • De benodigde personele bezetting
  • Compensatie voor extra motivatie instellen
  • Niet een deal, wel een levenslange relatie

Is Account Based Development iets voor jouw bedrijf?

Geheimhouding

Waarom Eleven Effect

Waarom
eleveneffect

Haal meer uit
je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk en klantgericht komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Dynamiek in
de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Inzicht en overzicht
in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo kun je met meer oog voor klanten aan de slag.

Dynamiek in de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Partner om op te bouwen

Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.

Inzicht en overzicht in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.

Haal meer uit je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Fundament leggen met bruikbare oplossingen

Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet

Voor marktbewerking met het verlangde resultaat

Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken

Ralph Opperman

Ralph Opperman

De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.

Opdrachtgevers

Laten we kennis maken

Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op. 

Bel of mail ons