- exclusief
- beproefd
- pluspunt
Analyse van het actuele klantenbestand
Speciaal voor mijn klanten* heb ik een aanpak ontwikkeld die concrete aanwijzingen oplevert waarmee zij direct hun voordeel kunnen doen. Mijn aanpak baseert zich op de binnen accountmanagement gebruikelijke manier om verkoopkansen te kwalificeren aan de hand van gegevens van een prospect.
* Mijn klanten: een diversiteit aan bedrijven die zaken doen met andere bedrijven en met tussen de 20-200 medewerkers
eerste fase
Analyse van klantenbestand (actieve klanten)
- Wie veelvoorkomende klanten zijn
- Waar klanten het eenvoudigst gevonden worden
- Wat klanten doen om daarbij eerder aansluiting te vinden
- Hoe groot klanten zijn om op een evenwichtige manier zaken te doen
- En wat er aan klanten nog meer geleverd kan worden
Wat heeft Eleven Effect daarvoor nodig?
De volgende gegevens van de actuele klanten;
- Bedrijfsnaam
- Straatnaam
- Postcode
- Vestigingsplaats
- Land
- Hoofd- of nevenvestiging
- Telefoonnummer
- Website(s)
- Branche
- Bedrijfsomvang in werknemers
- Geleverd product of dienst
Wat is waardevolle aanvullende informatie?
- Jaaromzet
- Financiële gezondheid van de klanten
- Bestaande contactpersonen met contactgegevens (functie, direct telefoonnummer en e-mailadres)
Uiteraard biedt Eleven Effect ook ondersteuning bij het verzamelen, structuren, opschonen en verrijken van deze informatie. Dit vraagt – afhankelijk van de beschikbaarheid van de informatie – een tijdsinvestering van degenen die deze informatie beschikbaar maken.
Wat is het resultaat dat door Eleven Effect wordt geleverd
- Een rapportage in de vorm van een klantprofiel met duidelijke criteria voor de verdere focus van toekomstige marketing & sales activiteiten
- Een aantal concrete aanbevelingen voor de ontwikkeling van marketing & sales activiteiten gericht op zowel de bestaande klanten als het geleverde klantprofiel voor nieuwe klanten
- Doorlooptijd: 3 tot 6 weken
- Eenmalige investering: 3.300,00
Is Account Based Development iets voor jouw bedrijf?
Geheimhouding
- Om met elkaar tot een succesvolle samenwerking te komen dienen we informatie met elkaar te delen. Zeker wanneer het om klantenbestanden of financiële gegevens gaat kan dit als bedrijfsgevoelig ervaren worden. Toch geldt dit ook voor zaken als; de opzet van een klantprofiel en ontwikkelde marktbewerkingsplannen.
- Daarom maakt Eleven Effect steevast de afspraak om vertrouwelijk met concurrentiegevoelige informatie om te gaan. Deze informatie wordt nooit zonder toestemming naar buiten gebracht. Dat geldt zowel tijdens de samenwerking als voor de periode daarna. Hiervoor hebben we een aparte geheimhoudingsovereenkomst beschikbaar die we desgewenst samen kunnen ondertekenen.
- Toch hebben wij deze in de afgelopen jaren slechts een enkele keer daadwerkelijk ingezet. We zijn er tenslotte juist voor onze klanten om de concurrentie te slim af te zijn!
Waarom Eleven Effect
Waarom
eleveneffect
Dynamiek in de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Partner om op te bouwen
Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.
Inzicht en overzicht in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.
Haal meer uit je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Fundament leggen met bruikbare oplossingen
Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet
Voor marktbewerking met het verlangde resultaat
Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken
- Management
- Advisor
Ralph Opperman

- leidingnemende
- bedenker
- relatieman
Ralph Opperman
De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.
Opdrachtgevers








Laten we kennis maken
Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.