Waarom een marktbewerkingsplan meer is dan een document dat in een la verdwijnt

Regelmatig zien we organisaties die vooral leven bij de waan van de dag. Hierdoor is bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een marktbewerkingsplan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.

Een duidelijk marktbewerkingsplan zorgt voor rust in het bedrijf

Wanneer mensen in een organisatie steeds weer proberen taken te onthouden, zorgt dit voor onrust. Op die manier zijn zij (onbewust) altijd, ook tijdens het uitvoeren van een taak, bezig met wat er allemaal nog moet gebeuren. Een marktbewerkingsplan maakt de voornaamste taken inzichtelijk en zorgt daarmee voor meer rust in een organisatie. Betrokkenen weten beter waar zij aan toe zijn. Iedereen weet wanneer en door wie bepaalde taken worden opgepakt en dat geeft rust. Niemand hoeft zich daar nog druk over te maken. Die rust, dat vertrouwen straalt men ook uit in het contact met klanten.

Taken verbinden, weer vooruitkijken en keuzes maken

Er wordt achter de feiten aangelopen wanneer takenlijsten alleen maar langer worden. Hierdoor lukt het niet om nog vooruit te kijken en zodoende wordt toekomstbestendige keuzes maken lastig.

Door taken te verbinden aan doelstellingen voor over een langere periode (1-3 jaar) worden bijbehorende taken eerder voorzien. Op die manier is een organisatie voorbereid, kan er tijdig op zaken worden ingespeeld en vermindert het aantal ad hoc taken. Dat laatste zorgt ervoor dat er weer vooruitgekeken wordt en ontstaat er ruimte voor toekomstbestendige keuzes.

Van uitstellen naar actie ondernemen

Focus en een marktbewerkingsplan verbetert de kwaliteit van het resultaat

Wanneer een organisatie alles door elkaar doet, continu switcht tussen bepaalde taken of door uitstelgedrag in tijdnood komt, dan gaat dit ten koste van de kwaliteit. Er is minder focus en in tijdnood worden zaken afgeraffeld. Daardoor wordt niet bereikt wat de organisatie voor ogen heeft.

Dit kan echt anders: door te gaan werken met een marktbewerkingsplan en daar de focus op te richten, wordt ook de kwaliteit van het resultaat hoger. Je houdt speling over voor feedback om het voor klanten uiteindelijk nóg beter te doen!

Waarom Eleven Effect

Waarom
eleveneffect

Haal meer uit
je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk en klantgericht komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Dynamiek in
de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Inzicht en overzicht
in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo kun je met meer oog voor klanten aan de slag.

Dynamiek in de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Partner om op te bouwen

Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.

Inzicht en overzicht in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.

Haal meer uit je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Fundament leggen met bruikbare oplossingen

Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet

Voor marktbewerking met het verlangde resultaat

Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken

Nieuws van Eleven Effect

15 september 2021

Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!

Omzet wordt vaak gezocht bij nieuwe klanten, maar dat kan ook anders en makkelijker! Je krijgt al omzet vanuit je bestaande klanten en daar is nog meer te halen. Deze klanten zijn al binnen bij je en deze klanten ken je al.

10 augustus 2021

Klantcase: Kwaliteit leads voor Pocos

Vanuit bestaande klanten en leads merkte Pocos dat ze hier meer uit konden halen. Niet door lukraak te schieten, maar door juist de rijpe appels te plukken in de markt.

8 juni 2021

Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten

Afgelopen donderdag bracht ik op uitnodiging een buitengewoon leerzaam en inspirerend bezoek aan MBO Utrecht.

7 maart 2021

Klantcase: Het ontstaan van Clixz

De vraag die op tafel lag: hoe zorgt IT&P Consultancy ervoor dat aan de voorkant beter duidelijk is waar de organisatie voor staat en de kans daarmee groter wordt op een match tussen markt en onderneming.

20 februari 2021

Het einde van oplossingen verkopen

Het oude draaiboek werkt niet meer. Topverkopers proberen nu bij organisaties hun huidige manier van zaken doen op zijn kop te zetten.

15 februari 2021

Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen

Cijfers laten zien dat bij organisaties 80% van de toekomstige inkomsten afkomstig zijn van slechts 20% van de bestaande klanten. Goed dus om na te gaan hoe er nog meer uit die bestaande klanten te halen is.

29 januari 2021

Resultaatgericht werken met een coach

Voor het behalen van resultaat is alléén een plan met duidelijke structuren, functies, bevoegdheden en verantwoordelijkheden niet voldoende. Een plan is slechts een ‘hard’ onderdeel van wat er in zijn geheel nodig is.

7 januari 2021

Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt

Regelmatig hebben we organisaties gezien die vooral leefden bij de waan van de dag. Hierdoor was bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een plan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.
Vorige
Volgende

Ralph Opperman

Ralph Opperman

De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.

Opdrachtgevers

Laten we kennis maken

Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op. 

Bel of mail ons