Klantcase: Oxineo

Oxineo helpt MKB bedrijven die vastlopen of hulp nodig hebben met de implementatie of het gebruik van Office 365 en geen dure maatwerk oplossing zoeken. Eleven Effect ontwikkelde samen met Oxineo nieuwe focus en invulling van het bedrijf. 

Wat speelde er?

Door het plotselinge afscheid van hun chief sales officer zocht Oxineo (toen nog Triple A met 25 medewerkers) een interim Sales Manager. Het bedrijf was een SharePointspecialist met meer dan 15 jaar ervaring. In die 15 jaar was de markt voor dienstverlening (veelal op projectbasis) rondom Microsoft SharePoint sterk veranderd door onder andere de komst van cloud, mobiel, M365 en Microsoft Azure. Terwijl de marktbenadering in die jaren grotendeels dezelfde was gebleven.

Wat heeft ElevenEffect concreet gedaan?

Het sales & marketing proces en de verschillende bottlenecks is door Eleven Effect in kaart gebracht. Daarna zijn de verschillende bottlenecks in het proces aangepakt zoals; focus van nieuw business naar bestaande business, een nieuw ontwikkelde waarde propositie , een functionele bijdrage geleverd aan de implementatie van een eenvoudig CRM-systeem en is er dieper onderzoek gedaan naar de verkoopresultaten (o.a. resultaat per klant en type dienstverlening). Om zaken bij elkaar te krijgen en te houden voor de nieuwe aanpak zijn de nodige overleggen georganiseerd, voorgezeten, presentaties gehouden en coachende gesprekken gevoerd. 

Wat was het resultaat?

Het resultaat was meer en nieuwe business met bestaande klanten. Oxineo maakte een keuze wat betreft propositie en ging minder opportunistisch werken. Belangrijke klantinformatie wordt structureel beter vastgelegd en de grootaandeelhouder is samen met een nieuwe bedrijfsvoerder (later mede-eigenaar) ingestapt om een ingrijpende reorganisatie door te voeren.  

Resultaat samengevat

Waarom Eleven Effect

Waarom
eleveneffect

Haal meer uit
je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk en klantgericht komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Dynamiek in
de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Inzicht en overzicht
in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo kun je met meer oog voor klanten aan de slag.

Dynamiek in de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Partner om op te bouwen

Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.

Inzicht en overzicht in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.

Haal meer uit je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Fundament leggen met bruikbare oplossingen

Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet

Voor marktbewerking met het verlangde resultaat

Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken

Nieuws van Eleven Effect

17 november 2021

Klantcase: Oxineo

Oxineo verbetert het gebruik van de mogelijkheden van Office 365 op functioneel gebied. ElevenEffect ontwikkelde samen met Oxineo nieuwe focus en invulling van het bedrijf.

3 november 2021

Klantcase: MoreThanJustICT

ICT is de smeerolie van bedrijven. Dat begrijpen ze bij MoreThanJust.ICT als geen ander. ElevenEffect ging voor MoreThanJustICT aan de slag om processen binnen het bedrijf gestroomlijnd te laten verlopen na interne veranderingen.

15 september 2021

Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!

Omzet wordt vaak gezocht bij nieuwe klanten, maar dat kan ook anders en makkelijker! Je krijgt al omzet vanuit je bestaande klanten en daar is nog meer te halen. Deze klanten zijn al binnen bij je en deze klanten ken je al.

8 juni 2021

Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten

Afgelopen donderdag bracht ik op uitnodiging een buitengewoon leerzaam en inspirerend bezoek aan MBO Utrecht.

7 maart 2021

Klantcase: Het ontstaan van Clixz

De vraag die op tafel lag: hoe zorgt IT&P Consultancy ervoor dat aan de voorkant beter duidelijk is waar de organisatie voor staat en de kans daarmee groter wordt op een match tussen markt en onderneming.

20 februari 2021

Het einde van oplossingen verkopen

Het oude draaiboek werkt niet meer. Topverkopers proberen nu bij organisaties hun huidige manier van zaken doen op zijn kop te zetten.

15 februari 2021

Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen

Cijfers laten zien dat bij organisaties 80% van de toekomstige inkomsten afkomstig zijn van slechts 20% van de bestaande klanten. Goed dus om na te gaan hoe er nog meer uit die bestaande klanten te halen is.

29 januari 2021

Resultaatgericht werken met een coach

Voor het behalen van resultaat is alléén een plan met duidelijke structuren, functies, bevoegdheden en verantwoordelijkheden niet voldoende. Een plan is slechts een ‘hard’ onderdeel van wat er in zijn geheel nodig is.

7 januari 2021

Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt

Regelmatig hebben we organisaties gezien die vooral leefden bij de waan van de dag. Hierdoor was bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een plan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.
Vorige
Volgende

Ralph Opperman

Ralph Opperman

De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.

Opdrachtgevers

Laten we kennis maken

Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op. 

Bel of mail ons