- VAKBEKWAAM
- SYNERGIE
- DAADWERKELIJK
Klantcase: Oxineo
Oxineo helpt MKB bedrijven die vastlopen of hulp nodig hebben met de implementatie of het gebruik van Office 365 en geen dure maatwerk oplossing zoeken. Eleven Effect ontwikkelde samen met Oxineo nieuwe focus en invulling van het bedrijf.


- BOUWSTENEN
- HERKENBAAR
- BEWEGING
Wat speelde er?
Door het plotselinge afscheid van hun chief sales officer zocht Oxineo (toen nog Triple A met 25 medewerkers) een interim Sales Manager. Het bedrijf was een SharePointspecialist met meer dan 15 jaar ervaring. In die 15 jaar was de markt voor dienstverlening (veelal op projectbasis) rondom Microsoft SharePoint sterk veranderd door onder andere de komst van cloud, mobiel, M365 en Microsoft Azure. Terwijl de marktbenadering in die jaren grotendeels dezelfde was gebleven.
- VOORUIT
- FOCUS
Wat heeft ElevenEffect concreet gedaan?
Het sales & marketing proces en de verschillende bottlenecks is door Eleven Effect in kaart gebracht. Daarna zijn de verschillende bottlenecks in het proces aangepakt zoals; focus van nieuw business naar bestaande business, een nieuw ontwikkelde waarde propositie , een functionele bijdrage geleverd aan de implementatie van een eenvoudig CRM-systeem en is er dieper onderzoek gedaan naar de verkoopresultaten (o.a. resultaat per klant en type dienstverlening). Om zaken bij elkaar te krijgen en te houden voor de nieuwe aanpak zijn de nodige overleggen georganiseerd, voorgezeten, presentaties gehouden en coachende gesprekken gevoerd.
- GRONDVEST
- DOORBRAAK
Wat was het resultaat?
Het resultaat was meer en nieuwe business met bestaande klanten. Oxineo maakte een keuze wat betreft propositie en ging minder opportunistisch werken. Belangrijke klantinformatie wordt structureel beter vastgelegd en de grootaandeelhouder is samen met een nieuwe bedrijfsvoerder (later mede-eigenaar) ingestapt om een ingrijpende reorganisatie door te voeren.
Resultaat samengevat
- Meer business uit bestaande klanten
- Gestructureerde klantinformatie
- Ontwikkeling nieuwe afzetmogelijkheden
- Nieuwe positionering in dienstverlening, doelgroep en business processen.
- Het ontwikkelen van lange termijn relaties
Waarom Eleven Effect
Waarom
eleveneffect
Dynamiek in de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Partner om op te bouwen
Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.
Inzicht en overzicht in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.
Haal meer uit je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Fundament leggen met bruikbare oplossingen
Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet
Voor marktbewerking met het verlangde resultaat
Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken
Nieuws van Eleven Effect
17 november 2021
- Klantcase
Klantcase: Oxineo
3 november 2021
- Klantcase
Klantcase: MoreThanJustICT
15 september 2021
- Kennis
Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!
8 juni 2021
- Kennis
Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten
7 maart 2021
- Klantcase
Klantcase: Het ontstaan van Clixz
20 februari 2021
- Whitepaper
Het einde van oplossingen verkopen
15 februari 2021
- Kennis
Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen
29 januari 2021
- Kennis
Resultaatgericht werken met een coach
7 januari 2021
- Kennis
Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt
- Management
- Advisor
Ralph Opperman

- leidingnemende
- bedenker
- relatieman
Ralph Opperman
De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.
Opdrachtgevers








Laten we kennis maken
Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.