Klantcase: Clixz

Clixz is een ICT-bedrijf, zoals je ze niet vaak tegenkomt. De belofte aan de markt maken ze waar met een team van enthousiaste professionals. Bij Clixz ligt de focus op de afstemming en integratie van bedrijfsprocessen met de inzet van slimme ICT-oplossingen. Daarvoor gebruiken ze o.a. de bewezen technologie van Intelly Online. Ook hebben ze een eigen softwareplatform, voor o.a. lead-opvolging, online offertes en digitale formulieren.

Wat speelde er?

In 2012-2013 was Jeroen met zijn organisatie zo’n 13-14 jaar onderweg. Zijn organisatie IT&P Consultancy hield zich inmiddels meer bezig met het leveren van concrete ICT- oplossingen dan met het geven van advies binnen haar specialisme. De vraag die daarom op tafel lag was: hoe zorgt IT&P Consultancy ervoor dat aan de voorkant beter duidelijk is waar de organisatie voor staat en de kans daarmee groter wordt op een match tussen markt en onderneming.

Wat deden we?

Eleven Effect ging aan de slag met een bedrijfsanalyse. Daarbij werd er gekeken naar de waardepropositie en de doelstellingen van de organisatie. Op basis daarvan kwamen wij tot aanbevelingen van de waardepropositie waarmee de eigenaar zijn organisatie weer kon laten groeien. 

Wat was het resultaat?

De eigenaar heeft een aantal van de aanbevelingen ter harte genomen en onder meer de naam veranderd in Clixz | Smart Connections waarmee zijn onderneming in de afgelopen jaren in staat is geweest van 2 naar 11 mensen te groeien.

Wat is er concreet gedaan?

Ook geïnteresseerd?

Schieten met scherp is de ultieme wens van marketing & sales. Want waarom zou je met hagel schieten om je doelgroep te bereiken? Wij laten ook jouw klantdata in waarde toenemen. Eleven Effect brengt haarfijn je doelgroep en het markpotentieel in kaart. De meest effectieve marktbenadering met acties die tijdens het verkoopproces of klantreis de vereiste conversie opleveren. Dat is Eleven Effect.

Waarom Eleven Effect

Waarom
eleveneffect

Haal meer uit
je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk en klantgericht komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Dynamiek in
de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Inzicht en overzicht
in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo kun je met meer oog voor klanten aan de slag.

Dynamiek in de organisatie

Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.

Partner om op te bouwen

Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.

Inzicht en overzicht in het werk

Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.

Haal meer uit je relaties

Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.

Fundament leggen met bruikbare oplossingen

Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet

Voor marktbewerking met het verlangde resultaat

Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken

Nieuws van Eleven Effect

8 juni 2021

Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten

Afgelopen donderdag bracht ik op uitnodiging een buitengewoon leerzaam en inspirerend bezoek aan MBO Utrecht.

7 maart 2021

Klantcase: Het ontstaan van Clixz

De vraag die op tafel lag: hoe zorgt IT&P Consultancy ervoor dat aan de voorkant beter duidelijk is waar de organisatie voor staat en de kans daarmee groter wordt op een match tussen markt en onderneming.

20 februari 2021

Het einde van oplossingen verkopen

Het oude draaiboek werkt niet meer. Topverkopers proberen nu bij organisaties hun huidige manier van zaken doen op zijn kop te zetten.

15 februari 2021

Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen

Cijfers laten zien dat bij organisaties 80% van de toekomstige inkomsten afkomstig zijn van slechts 20% van de bestaande klanten. Goed dus om na te gaan hoe er nog meer uit die bestaande klanten te halen is.

29 januari 2021

Resultaatgericht werken met een coach

Voor het behalen van resultaat is alléén een plan met duidelijke structuren, functies, bevoegdheden en verantwoordelijkheden niet voldoende. Een plan is slechts een ‘hard’ onderdeel van wat er in zijn geheel nodig is.

7 januari 2021

Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt

Regelmatig hebben we organisaties gezien die vooral leefden bij de waan van de dag. Hierdoor was bij die organisaties een situatie ontstaan van overleven in plaats van ontwikkeling en groei. Om dit te doorbreken biedt een plan uitkomst: een plan biedt overzicht om weer tot nieuw leven te komen.
Vorige
Volgende

Ralph Opperman

Ralph Opperman

De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.

Opdrachtgevers

Laten we kennis maken

Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op. 

Bel of mail ons