- KLANT
- TROTS
- FOCUS
Klantcase: Clixz
Clixz is een ICT-bedrijf, zoals je ze niet vaak tegenkomt. De belofte aan de markt maken ze waar met een team van enthousiaste professionals. Bij Clixz ligt de focus op de afstemming en integratie van bedrijfsprocessen met de inzet van slimme ICT-oplossingen. Daarvoor gebruiken ze o.a. de bewezen technologie van Intelly Online. Ook hebben ze een eigen softwareplatform, voor o.a. lead-opvolging, online offertes en digitale formulieren.
- ADVIES
- KANSEN
Wat speelde er?
In 2012-2013 was Jeroen met zijn organisatie zo’n 13-14 jaar onderweg. Zijn organisatie IT&P Consultancy hield zich inmiddels meer bezig met het leveren van concrete ICT- oplossingen dan met het geven van advies binnen haar specialisme. De vraag die daarom op tafel lag was: hoe zorgt IT&P Consultancy ervoor dat aan de voorkant beter duidelijk is waar de organisatie voor staat en de kans daarmee groter wordt op een match tussen markt en onderneming.
- ANALYSE
- PRESENTATIE
- Succes
Wat deden we?
Eleven Effect ging aan de slag met een bedrijfsanalyse. Daarbij werd er gekeken naar de waardepropositie en de doelstellingen van de organisatie. Op basis daarvan kwamen wij tot aanbevelingen van de waardepropositie waarmee de eigenaar zijn organisatie weer kon laten groeien.
Wat was het resultaat?
De eigenaar heeft een aantal van de aanbevelingen ter harte genomen en onder meer de naam veranderd in Clixz | Smart Connections waarmee zijn onderneming in de afgelopen jaren in staat is geweest van 2 naar 11 mensen te groeien.
Wat is er concreet gedaan?
- Aan een bepaalde klantgroep wordt nog niet het volledige aanbod geleverd. Resultaat voor mijn klanten: Deze klanten kunnen actief benaderd worden en het betreffende aanbod aan beduidend meer klanten geleverd.
- Kennismaking met de voornaamste klanten van IT&P consultancy.
- Communicatie (marketinguitingen, offertes, etc.) tussen IT&P Consultancy en haar klanten uitvoerig bekeken
- Een eind presentatie geleverd met aanbevelingen op het gebied van; fundament, doelgroep, klantbehoefte, belofte, onderbouwing concurrenten en onderscheidend vermogen
- KOERS
- PLAN
- EFFECT
Ook geïnteresseerd?
Schieten met scherp is de ultieme wens van marketing & sales. Want waarom zou je met hagel schieten om je doelgroep te bereiken? Wij laten ook jouw klantdata in waarde toenemen. Eleven Effect brengt haarfijn je doelgroep en het markpotentieel in kaart. De meest effectieve marktbenadering met acties die tijdens het verkoopproces of klantreis de vereiste conversie opleveren. Dat is Eleven Effect.
Waarom Eleven Effect
Waarom
eleveneffect
Haal meer uit
je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk en klantgericht komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Dynamiek in
de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Inzicht en overzicht
in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo kun je met meer oog voor klanten aan de slag.
Dynamiek in de organisatie
Door als vindingrijke sparringpartner te vertellen waar het op staat, ontstaat een frisse blik die organisaties in beweging brengt.
Partner om op te bouwen
Door deugdelijke afspraken te maken en deze blijvend na te komen, weten organisaties altijd waar zij aan toe zijn.
Inzicht en overzicht in het werk
Door overzicht te creëren, wordt de waarde zichtbaar van een georganiseerde manier van werken. Zo gaan organisaties opgeruimd en met meer oog voor klanten aan de slag.
Haal meer uit je relaties
Door het verschil te maken tussen klantvriendelijk (praktisch en reactief) en klantgericht (strategisch en proactief) komen organisaties tot een ontwikkeling die zorgt voor méér met dezelfde relaties.
Fundament leggen met bruikbare oplossingen
Door zakelijke intuïtie te verbinden aan snel kennis vergaren worden interessante ideeën geopperd om, mét onderbouwing, knopen door te hakken. Op die manier ontstaat ook visie en worden de lijnen voor komende periode uitgezet
Voor marktbewerking met het verlangde resultaat
Door de uitgekiende werkwijze is dit resultaat voor organisaties in de volgende branches al tot stand gebracht; informatietechnologie, logistiek kantoorbenodigdheden, telecommunicatie, uitgeverijen en voedingsmiddelen & dranken
Nieuws van Eleven Effect
17 november 2021
- Klantcase
Klantcase: Oxineo
3 november 2021
- Klantcase
Klantcase: MoreThanJustICT
15 september 2021
- Kennis
Meer omzet uit bestaande klanten: dat kan!
8 juni 2021
- Kennis
Bezoek aan MBO Utrecht: Inspiratie voor én door studenten
7 maart 2021
- Klantcase
Klantcase: Het ontstaan van Clixz
20 februari 2021
- Whitepaper
Het einde van oplossingen verkopen
15 februari 2021
- Kennis
Hoe een bestaand klantenbestand voor de passende focus gaat zorgen
29 januari 2021
- Kennis
Resultaatgericht werken met een coach
7 januari 2021
- Kennis
Waarom een plan meer is dan een document dat in een la verdwijnt
- Management
- Advisor
Ralph Opperman

- leidingnemende
- bedenker
- relatieman
Ralph Opperman
De man achter Eleven Effect is Ralph Opperman (1970). Sinds 1993 is hij zowel in loondienst als zelfstandig werkzaam in Commercieel Management, Business Development en Relatiebeheer. Sinds 2013 verdiept Ralph zich intensief in Account Based Development voor het MKB. Ralph Opperman helpt je, adviseert, organiseert. Hij opent deuren die voor jouw bedrijf gesloten blijven.
Opdrachtgevers








Laten we kennis maken
Ben jij benieuwd wat ook jij nog meer kunt halen uit je bestaande klantenbestand? Wil je weten hoe een marktbewerkingsplan uitkomst kan bieden? Of wil je weten wat Eleven Effect voor jouw bedrijf of organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact op.